Monday, August 10, 2020

Best Quote of the Day: #1

'Love yourself', anda mungkin pernah mendengarnya sejuta kali.... Lebih mudah dikatakan daripada dilakukan bukan? Kebenaran adalah sama seperti kita benar-benar berfikir bahawa kita mengasihi diri kita sendiri, ini adalah perkara yang paling sukar untuk dilakukan. Menerima siapa anda, ciri-ciri anda, badan anda, warna anda, bahasa anda dan segala sesuatu yang ada mengenai anda tidak semudah yang kita fikirkan atau diberitahu.


Love Yourself Quote


Anda mengenali diri anda dengan baik namun kita mengecilkan diri kepada apa yang dikatakan masyarakat kita. Kita percaya perkara negatif yang diperkatakan tentang kita oleh orang tidak dikenali, rakan atau keluarga yang tahu bahawa itu bukan kita. Kita lebih dari itu, anda adalah segalanya dan lebih, percayalah. Mengapa kita memerlukan orang untuk merasa seperti kita sudah lengkap? Merasa seperti kita segalanya? Mengapa kita meminta pengesahan dan kelulusan untuk merasa seperti kita suda cukup? Seperti kita tergolong?

Tidak ada yang dimaksudkan dalam hidup anda yang memerlukan anda untuk meninggalkan diri anda sendiri. Oleh itu, ingatlah ini ketika anda sibuk mengejar orang lain sehingga anda tidak menyedari bahawa anda kehilangan diri anda... mengubah diri kita untuk menjaga hubungan, persahabatan atau berusaha sekuat tenaga untuk bergabung dalam satu kumpulan. Sayang, anda tidak perlu mengejar mereka dan anda tidak akan pernah kehilangan apa yang dimaksudkan untuk tinggal.

Bayangkan betapa sukarnya mengubah diri kita maka anda akan memahami betapa sukarnya mengubah orang lain. Jangan berpenat untuknya. Biarkan keadaan menjadi seperti yang bukan anda mahukan. Itulah sebabnya anda sering kecewa.  Biarkan diri anda berkembang, ini bermakna melepaskan beberapa perkara. Ada beberapa perkara yang tidak dapat kita pegang selama-lamanya. Ketahuilah masa untuk melepaskan perkara yang terus menghalangi anda dan membuat anda merasa seperti anda tidak cukup baik. Anda akan sentiasa baik untuk sesuatu. Go find it!

Kita semua manusia, bagaimana untuk menjadi sempurna? Anda tidak perlu berusaha dengan bersunggu-sungguh sehingga membuat anda sedih atau melihat diri anda berbeza. Tidak ada siapa adalah anda dan itu adalah kekuatan anda, di seluruh dunia... ia hanya anda. Anda akan menjadi sempurna untuk orang yang benar-benar berhak mendapat anda, dengan segala kekurangan anda... tetapi sayangilah diri anda sendiri. Tolong berhenti berusaha menjual anda punya kesempurnaan. Anda tidak sempurna begitu juga saya. Untuk mencintai diri sendiri, anda harus bersabar dengan diri anda.

It's okay not to be there yet. 
Tidak mengapa untuk tidak pasti akan setiap langkah yang anda lalui. Kita tidak membincangkan bagaimana bergerak apabila kadang-kadang terasa seperti melawan setiap bahagian dari naluri kita. Cintai diri anda terlebih dahulu, tidak semestinya paling banyak atau terbaik, tetapi pertama.

Jangan melihat diri anda sebagai hadiah saguhati yang menyedihkan, put the work in. Banggakan diri anda dan jika anda adalah orang yang anda tinggalkan pada akhir hari, gembiralah dengan siapa anda akhirnya. Pastikan anda memilih diri anda daripada sesiapa sahaja dan perkara lain. 

I hope you learn to love yourself!



Semoga hari anda baik dan luar biasa! Terima kasih kerana sudi membaca entri post saya ini.

No comments:

Post a Comment