Friday, November 18, 2022

Heels / Kasut Perempuan Untuk Konvokesyen

 

Kasut untuk Konvokesyen

Kebanyakan universiti mewajibkan graduan mengenakan kasut berwarna hitam. Ia termasuk dalam etika berpakaian yang sesuai semasa majlis konvokesyen. Mengenai designnya pula, ada sesetengah yang mewajibkan graduan perempuan menggunakan kasut formal gelap bertutup penuh, dan sesetengah universiti yang lainnya masih membenarkan kasut yang bertutup separuh atau mule. Dan di sini saya tegaskan, anda tetap perlu mengikuti peraturan dan etika yang ditetapkan di universiti anda hehehe. 

Di bawah ini saya berikan idea untuk kasut yang anda boleh pakai semasa konvokesyen anda nanti. (Item semua adalah daripada Shopee dan mempunyai review yang sangat bagus dari kebanyakan pelanggan lain sebelum ini. Yup, trusted !).


HEELS/KASUT PEREMPUAN UNTUK KONVO

1. BATA COMFIT Black Formal Wedges from BATA. KLIK SINI

Sangat selesa dan tapaknya lembut. Inilah yang dikatakan kasut bertutup penuh.


2. XES Ladies Closed Toe Wedges with cute ribbon. KLIK SINI
Kasut ni memang selesa kerana tapaknya juga lembut. Harga pula murah. Review 5 bintang.


3. XES Ladies Closed Toe Wedges.  KLIK SINI
Another kasut from XES. Yang ni pun design nya masih bertutup penuh. Saya suka dengan line yang kat atas toe tu. Memang nampak cantik sangat design dia.


4. XES Ladies Strap Closed Toe Wedges. KLIK SINI
Bagi yang risau kasut tertanggal, boleh ambil kasut yang ada strap/tali macam ni. But still masih cantik dan formal juga.



5. CASUAL POINTED TOE SHOE. KLIK SINI
Ini untuk kasut yang bertutup separuh. Jika universiti anda membenarkan, anda boleh je pakai kasut design macam ni. Sangat cantik.


6. HAPPY2U Basic Bella Slingback Heels. KLIK SINI
Saya suka beli heels di HAPPY2Y. Heels dan sandals dia semua cantik-cantik dan selesa. Design yang ni sangat cantik. Actually, ni lah design kasut yang saya pakai semasa majlis konvokesyen ehehehe.



Semoga perkongsian saya ni dapat memberi idea untuk korang (perempuan only) yang tengah cari kasut untuk konvokesyen tak lama lagi :) Lagipun kasut yang saya share dekat atas ni harga dia tak memerlukan bajet yang besar. Apa-apa pun, have a nice day korang.

No comments:

Post a Comment