Saturday, February 27, 2021

SHOPEE THINGS : DEKORASI BILIK NAMPAK AESTHETIC

 


It's SHOPEE time ! Korang nak deko bilik agar nampak kemas, tersusun dan aesthetic? Di sini saya senaraikan barang-barang yang boleh korang dapati dari Shopee dan yang pastinya murah dan cantik. 


1. Clothes Rack (Double)

   BUY NOW   

Rak Pakaian yang simple dan ianya ialah struktur besi. Sesuai sangat untuk yang biasa sediakan baju untuk kerja atau ke kelas buat seminggu. Saterika siap-siap, lepas tu gantungkan ja kat rak pakaian tu dengan hanger. Lagipun ia ada dua besi tempat sangkut hanger. Harganya cuma RM31.79 ja. 



2. Clothes Rack (Single) with Hat Hooks Hanger

    BUY NOW   

Yang ni pun simple ja. Besi dia tahan ya sangat bagus. Rak pakaian yang ni ada tempat gantung topi di kiri dan kanan rak pakaian tersebut. Nak gantung slingbag pun boleh. Kalau saya, saya boleh gantungkan sekali tudung shawl di tepi tu hihihi. Harganya murah ja cuma RM29.99.



3. Memory Foam Carpet

   BUY NOW   

Memory Foam Carpet ni boleh juga letak di depan pintu bilik atau pintu bilik air. Best bila pijak karpet yang ada memory foam ni. Lembut ja rasa. Lagipun karpet ni tak licin ya. Dia melekat kat lantai. Harganya RM4.50 - RM5.40



4. Karpet Bulus

   BUY NOW   

Viral dah pasal karpet bulus ni. Ramai yang berkenan. Sebab cantik sangat kalau letak dalam bilik mahupun ruang tamu. Kalau letak karpet bulus ni dalam bilik mesti akan nampak cantik bilik korang. Harganya cuma RM6.12 - RM43.90. Ada saiz besar, ada saiz kecil. Korang pilih la mengikut pilihan korang.



5. Handmade Woven Macreme Wall Hanging

   BUY NOW   

Bila rasa dinding tu nampak kosong, korang boleh letak Handmade Woven Macreme Wall Hanging macam ni. Wah, mesti lebih kelihatan aesthetic nya. Ada banyak jenis design. Tinggal korang pilih ja mana satu korang suka. Harganya cuma RM18.44 - RM23.20



6. 100 LED 10M String Lights Lamp

   BUY NOW   

Cantik bila pasang LED string light dalam bilik. Lagi-lagi bila nak tengok movie tapi tak nak bergelap, jadi boleh pasang LED string light ni. Harganya cuma RM4.78.



7. Mattress Protector

   BUY NOW    : Single size
   BUY NOW    : Queen size
   BUY NOW    : King size

Mattress Protector ni best pakai kalau risau kot air tertumpah kat atas tilam atau kepada girls yang tak nak adaa darah bocor terkena tilam time tengah period. Yang ni ada saiz untuk Single, Queen, dan King. Jadi korang pilih ja nak saiz apa. Harganya ialah RM20.90 untuk saiz Single, RM32.00 untuk saiz Queen, dan RM38.00 untuk saiz King.



8. Drawer

  BUY NOW  

Drawer ni comel ja kalau letak dalam bilik kan. Tapi beli kat Shopee ni perlu install sendiri. Saya perhati recent review yang beli drawer ni semua nya terbaik. Walaupun kena install sendiri dan mungkin susah juga kalau buat sorang-sorang, tapi rasanya berbaloi. Kalau beli dekat luar mungkin harganya lebih RM300 kot. Yang ni harganya cuma RM137.00 - RM147.00



9. Bedside Shelf

   BUY NOW   

Rak sisi katil ni mesti ada. Kot nak letak phone atau buku kan. Lepas tu, kalau ada bawa secawan air dari dapur bawa masuk dalam bilik, nak duduk atas katil tapi tak boleh letak cawan atas katil, boleh ja letak atas rak sisi katil yang comel ni. Harganya hanya RM22.50.



10. 2-Way Rotatable Storage Organizer Clothes Hanger

   BUY NOW  

Apa yang best dengan hanger ni adalah korang boleh gantung banyak hanger pakaian lain pastu dia boleh jimatkan ruang dalam rak baju korang. Kalau yang banyak pakaian sampai tak muat nak gantung dalam rak baju memang patut beli hanger ni. Terus jimat ruang kalau pakai ni. Harganya hanya RM0.99




Harga yang saya nyatakan di atas adalah harga pada tarikh saya buka sekarang. Kemungkinan harga tidak tetap pada hari seterusnya. Sila ikut harga dari website Shopee. Terima kasih kerana sudi baca.

8 comments:

  1. Ada dlm list ni yg dlm wishlist. Nice sharinng 😊

    ReplyDelete
  2. Cloth racks tu dulu mmg dh plan nak beli, lepas tu cancel sebab takde ruang dh dlm bill😂

    ReplyDelete
  3. everything is and super nice.. tapi alahai bilik i habuk dia tak boleh bawa bincang :( so kena beli smua yg tutup

    ReplyDelete
  4. Idea nak deko bilik: melimpah ruah
    Bajet: kering kontang

    ReplyDelete
  5. Cantik semuanya... Teringin carpet bulus tu...

    ReplyDelete
  6. Ada dalam list yg awak share kita berkenan nak beli hahaha.. Masuk add cart tapi x cash out lagi hahaha

    ReplyDelete
  7. nampak cozy semua.. 😎😎😎

    ReplyDelete