Monday, July 19, 2021

Nombor PIN Google Adsense Dah Sampai

 


Alhamdulillah, akhirnya sampai juga surat PIN google adsense. Baru hari ni pergi ambil di pos laju. Tapi saya rasa minggu lalu dah sampai kot. Lama juga lah saya tunggu surat PIN google adsense ni sampai. Sejujurnya, dah lebih 4 bulan hahaha. 

Sampai iklan dekat blog pun kena stop sebab belum ada PIN google adsense nak sahkan (verified) akaun google adsense saya. 


Saya dah request sampai dua kali PIN tu. Surat pertama tak sampai-sampai sehingga lah sekarang. 2 bulan saya tunggu surat PIN google adsense pertama tu. Saya hairanlah kenapa tidak sampai. Saya cuba tanya pekerja poslaju dekat kaunter. 

Jawapan mereka, surat tu dah tiada. Sebab tak ada yang ambik. Jadi mereka hantar balik. Saya pun rasa pelik dan hairan hahaha. Saya balik lah rumah lepas tu buka akaun google adsense, rupanya boleh request yang baru. Jadi nanti dorang akan hantar surat PIN google adsense yang baru tetapi PIN nya masih sama dengan surat pertama tu. 

Lambat juga nak sampai Beaufort, Sabah. Hahaha. Saya memang redha sudah tu. Kalau tidak ada surat PIN google adsense tu sampai-sampai juga, saya anggap saya memang tidak ada rezeki lah tu hahaha. Berserah sudah. Sampailah iklan di blog  saya betul-betul bah kena stop.


Menyedihkan bah tengok graf jadi rata tu hahaha. Mula-mula saya pikir bila iklan dah kena stop tu, petak biru yang minta kita masukkan nombor PIN google adsense tu tiada juga. Rupanya masih ada. Jadi saya pun tiba-tiba boleh nampak rupanya masih ada peluang lagi nak tunggu surat PIN google adsense tu hahaha. 

Minggu lalu saya ada pergi ke poslaju, hari Isnin, tapi tiada bawa kunci peti surat. Saya sempat tengok dari celah-celah tu ja, macam ada surat PIN google adsense. Hahaha yakinnya Ayu! Jadi saya pergi lagi pada hari Jumaat. Pos laju pula tutup awal. Saya sampai petang, jam 3 lebih. Dugaan betul hahaha.

Dan tibalah hari ini. Alhamdulillah, memang ada surat PIN google adsense sampai. Memang perlu kesabaran yang tinggi kalau nak tunggu surat PIN google adsense ni sampai. 



Tadaaaa ! Hehehe. Ni lah suratnya. Sampai dengan selamat juga lah surat PIN google adsense saya ni.


Excited betul bila dah buka. Ada 6 digit. Dalam kereta ja saya buka terus masukkan PIN dalam akaun google adsense. Lepas tu, saya buka blog, iklan masih belum ada. Balik-balik saya check masih belum ada. Sampai dekat rumah, saya check balik baru ada. Saya rasa nak kena tunggu dalam anggaran 1-2 jam kot baru iklan tu muncul balik dekat blog.

Sekarang ni saya mahu target dapat US$1.00 dalam sehari. Insyallah. Semoga dipermudahkan. Mahu belajar banyak lagi saya ni. Huhuhu. Apa-apapun, kepada sesiapa yang tengah tunggu iklan google adsense muncul dekat blog, atau tengah tunggu dapat request nombor PIN google adsense, atau yang tengah tunggu surat PIN google adsense, saya harap pengalaman saya ni bermanfaat untuk anda semua. 

Akhir sekali yang saya nak cakap dekat sini ialah, jangan rasa give up kalau google adsense belum luluskan blog anda. Ada banyak cara tu anda boleh buat supaya google adsense dapat luluskan untuk letak iklan dalam blog anda, dan dapat bayaran sehingga US$100. 

Blog saya ni dah nak dekat 11 bulan. Selepas 7 bulan (Mac 2021) baru google adsense luluskan blog saya untuk letak iklan. Dan baru hari ni (19 Julai 2021), saya dapat masukkan nombor PIN yang berbulan-bulan lamanya ditunggu hahaha. 

Baca juga:

That all from me. Happy reading! Have a nice day everyone and stay safe 😍

19 comments:

  1. tahniah ayu. semoga dimurahkan rezeki dengan adsense :)

    ReplyDelete
  2. Tahniah Ayu. Semoga dipermudahkan urusan Dan dimurahkan rezeki dengan Adsense.

    ReplyDelete
  3. Tahniah!! Syu tengah tunggu Adsense Syu diaktifkan balek lepas tukar domain hari tu😁. Harap lepas dah okay dapatlah hendaknya no pin cenggini nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih <3 Insyallah mesti dapat juga tu ^^

      Delete
  4. tahniah! mungkin ayu boleh share a few tips tak macam mana nak dapat kelulusan google adsense? kai tak berapa pandai sangat bab ni huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih <3 boleh-boleh 😍 nanti saya akan buat entri blog baru mengenai tips bagaimana nak dapat kelulusan google adsense, Insyallah 😄 saya harap awak sudi baca nanti ^^

      Delete
  5. Semoga terus berkarya ya :) SELAMAT HARI RAYA :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah :) Selamat Hari Raya juga :)

      Delete
  6. Alhamdulillah tahniah! Saya pun tengah tunggu, hari hari check peti surat, tapi masih belum ada.

    ReplyDelete
  7. bestnya! sy tunggu approval tak kesudahan lagi ni... moga murah rezeki dengan adsense!

    ReplyDelete
  8. Emmm.. Saya lepas tukar domain, iklan dah takde dalam blog saya.. Sampai bilalah nak tunggu lagi.

    ReplyDelete
  9. Salam, alhamdulillah. Tahniah, moga rezeki bertambah lagi inshaAllah.

    ReplyDelete
  10. tahniah... seronok baca kisah ini....

    ReplyDelete