Monday, June 26, 2023

Review Produk dari The Raw: Acne Ceramides Cleanser

 

THE RAW ACNE CERAMIDES CLEANSER

REVIEW THE RAW ACNE CERAMIDES CLEANSER

Hari yang ditunggu-tunggu. Akhirnya sampai juga The Raw: Acne Ceramides Cleanser ni kat tempat saya. Disebabkan kes sebelum ni, cleanser dia tumpah sikit, jadi saya return dan mereka hantar yang baru kepada saya. Hari ni hari kedua saya pakai cleanser ni dah hehehe.



Tengoklah bungkusan dorang ni hahaha. Sangat secure wei. Bagus ⭐⭐⭐⭐⭐ . Tebal betul dorang balut dengan bubble wrap tu. Tapi aloo tiada kotak hmm. Kan bagus kalau ada kotak. Boleh saya gambar sekali. Ni tiada kotak pula macam yang sebelum ni hmm. 

Apa-apapun, saya sudah check lagi memang mantap lah kali ni tiada yang tumpah. Dan penutup dia pun ketat. Cuma tiada kotak ja tu la hmm alooo kenapa lah tiada kotak. huhuhu tidak apa lah. 


My review : The Raw Acne Ceramides Cleanser



Harga saya beli The Raw: Acne Ceramides Cleanser ni RM47.90. Now saya check balik, ada discount weiii ! alooooo kenapa time saya beli tu tiada discount 😔 Yang now punya (26 Jun 2023) harga dia RM43.11. Beza RM4.79 weii banyakk tu. 

First time saya pakai cleanser ni, saya sangattt puas hatiii lepasss pakai. Sebabbbb, cleanser ni tak buat kulit saya kering or kasar lepas saya dah cuci cleanser dari muka. Lembut ja saya sentuh. Ou yah lupa nak mention jenis kulit muka saya. 

Jenis kulit muka saya ialah berminyak. Before this saya pakai cleanser jenama eucerin punya, dia buat kulit muka saya jadi kasar lepas basuh semua cleanser tu. Tapi dengan The Raw: Acne Ceramides Cleanser ni, takk langsung weii. Kulit muka saya lembut ja, tak kasar. Puas hati sangat. Kulit muka jadi bersih.

Jom kita godek ingredients yang dalam cleanser ni.

Key ingredients:
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamide Dea, Cocamidopropyl Betaine, Propylene Glycol, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Salicylic Acid (2%), Glycerin, Niacinamide (1%), Ceramide EOP, Ceramide NS, Ceramide NP, Ceramide AS, Ceramide AP, Hydrocotyle Asiatica (Centella Asiatica) Extract, Polygonum Cuspidatum Root Extract, Scutellaria Baicalensis (Chinese Skullcap) Root Extract, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Alpha-Glucan Oligosaccharide, Dipotassium Glycyrrihizate, Hyaluronic Acid, Cholesterol, Hydrogenated Lecithin, Panthenol, Glyceryl Stearate, Polyquaternium-7, Butylene Glycol, Caprylyl Glycol, 2,3 Butanediol, Dipropylene Glycol, Hydroxyacetophenone, Hydroxypropyl Methylcellulose, Tetrasodium Edta, Methylchloroisothiazolinone & Methylisothiazolinone.

Cleanser ni sesuai untuk jenis kulit berminyak dan kombinasi. Jadi sesiapa yang jenis kulit dia berminyak macam saya, boleh try pakai cleanser ni. Dan yang paling penting, cleanser ni untuk yang ada jerawat ja okayy. Macam saya, saya ada jerawat. Tak lah banyak, sikit ja. Saya geram jerawat ni bila dah okay satu, muncul lagi yang baru sampai 2 ke 3 jerawat. 

Saya terus beli The Raw: Acne Ceramides Cleanser ni sebab cleanser ni ada Salicylix Acid 2%. Founder dia kata, Salicylix Acid ni sangat bagus untuk kulit berminyak dan berjerawat. Dan ada juga ceramides, fatty acid & cholesterol, untuk pastikan muka tak kering sangat bila pakai. I likeeee 😍 Dan tekstur dia pula sticky, melekit.

As for me, dengan kuantiti dia 150ml tu untuk harga murah RM47.90 memang uish berbaloi lah. Banyak tu 150ml. 

Jadi, saya boleh pastikan lah cleanser ni memang bagus untuk kulit berminyak + berjerawat. Will i repurchase this? Mestilah hehe. 


Terima kasih sudi baca :)

No comments:

Post a Comment