Thursday, July 29, 2021

Tukar Template Blog Lagi

 

Tukar template blog lagi. Dah lama dah rancang nak tukar selepas dah ada iklan dekat blog ni, tapi ragu-ragu hahaha sebab takut nanti tersalah tukar sampai iklan hilang. Tapi saya cuba juga. Nasib baik iklan masih berlegar-legar dekat blog ni.

Kalau boleh tak nak tukar dah, sebab susah sangat nak edit balik layout tu semua. Tapi tengok dulu lah macam mana nanti hahaha. Sebelum ni pun dah plan tak nak tukar template blog lagi. Tapi tengok sekarang ni hahaha dah tukar template blog lagi. 

Template blog saya kali ni saya download dari Gooyabitemplate. Rasanya semua template dalam Gooyabitemplate ni memang best dan bagus untuk blog sebab template nya yang responsive, seo friendly, dan sebagainya. 


seo friendly template blog


Gambar di atas ni adalah template blog yang saya pakai sekarang. Memang cantik. Saya pilih template ni sebab warna putih dan nampak kemas. Cuma nak letak gambar dekat About Me tu ja yang hemm rumit betul. 

Saya tak tahulah saiz yang sesuai. Balik-balik saya upload gambar saya tu sebab gambar tu tiba-tiba memanjang. Muka saya pun jadi panjang hahaha. Lama juga lah nak adjust. Saya rasa gambar saya yang sekarang tu dah okay dah saiz nya kot. Saya pun tak tahu lah hahaha.

Saya harap saya tak tukar template blog ni lagi lah sampai tahun depan. Huhuhu. Susah juga nak setia  pakai satu jenis template ja. Sikit-sikit rasa ada ja yang tak kena. 

Saya berhati-hati juga nak pilih template blog ni. Bukan apa, template blog ni pun main peranan juga kalau nak Google Adsense berkenan dengan blog kita. 


Sebelum saya dapat iklan dari Google Adsense pun template blog saya ada masalah. Google Adsense tak suka kot. Terpaksa saya tukar. Tapi lepas saya tukar, Alhamdulillah ada pula iklan dari Google Adsense dalam blog ni. 

Just in case, kalau ada yang nak cuba template blog ni, boleh tekan DI SINI. Okay ni kira saya nak tolong bagi cadangan lah ni kepada sesiapa yang nak template warna putih dah nampak kemas macam ni. Kemas kan? Saya rasa kemas ni hahaha. 


Have a nice day everyone 😊

18 comments:

  1. Kemas template ni..loading pantas...ade efek ke tukar template ni...dgr kata seperti berblog dari zero..sy pun nk tukar jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kemas kannn 😍 hehehe .. ya ada efek juga tukar template ni sbb ada sesetengah template yang tak mesra seo dan tak responsive

      Delete
  2. Cantiknya template baharu ni... Tahniah...

    ReplyDelete
  3. penting sebenarnya template ni, ada yg cantik tapi tak sesuai dgn blog kita. btw nampak kemas dan cantik template ayu ni :)

    https://bit.ly/3x7UQpm

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu ada yang cantik tapi tak sesuai dgn blog. terima kasih pujian nya 😍

      Delete
  4. Cantik dan tersusun . CCL pun pernah pakai template ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih CCL 🥰 hehehe cantik template ni saya berkenan sangat 😘

      Delete
  5. Nice guna template minimalist design. Simple dan kemas :)

    ReplyDelete
  6. Ha ah, dah kemas ni... rahjin gak ek belek belek tukar template.. Saya memang malassss.. upah org jela.. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe ada juga saya terpikir nak upah org tapi saya mmg tak ada buat apa2 time tu sbb tu rajin sikit 😅

      Delete